Az orvostudomány az utóbbi száz évbenkülönleges előrelépéseket tett. Mára képes olyan betegséget meggyógyítani, amikről korábban nem feltételezték a sikeres kezelést. Ugyanakkor van egy terület, ahol gyakorlatilag a korrigáláson kívül a medicina gyógyítani nem igazán tud. Ez pedig a szemészet – a szemeink gyógyítása - az a téma, melyben személyesen is érintve vagyok.
Különlegesnek tűnhet, hogy a Szomatodráma segítségével egy gyógyíthatatlannak vélt nystagmust sikerült meggyógyítani, továbbá olyan szemmozgató izomba visszahozni az életet, melyet menthetetlennek minősítettek. A test és lélek folyamatainak összecsengését ismerve viszont már nem is olyan különleges az egész, hanem természetessé, egyértelművé válik a teljes gyógyulás felé vezető út.
Dr. Buda László módszere a betegségek, elakadások kivetítésén, az ezekkel való kapcsolatfelvételen és kommunikáción alapszik. Az emberi testtel, lélekkel, elmével való csodálatos utazásáról szól, önismeretről és arról, hogyan tudjuk a tudatosságunk felébresztésével, rálátással visszaállítni testünk harmóniáját, ami nem csupán egészségünk helyreállításához, hanem kapcsolataink boldogságához is vezet.
Alsó tagozatos tanítóként sokat dolgozom gyermekekkel, speciális pedagógusként diszlexiás gyermekekkel is foglalkozom és tiflopedagógusi (látássérültek gyógypedagógusa) szakképzettséggel rendelkezem. Ebből adódóan egyértelmű számomra, mennyire fontos az olvasás elsajátításánál a látás, a látottak érzékelésében való - akár nagyon apró - elakadások helyreállítása.
Sok szülővel találkozom, akik úgy érzik gyermekükkel valami nincs rendben, jó volna „megjavítani”, változtatni rajta. Tapasztalataim azt igazolják, hogy a NAGY változást ebben a világban, amit a gyermekeinktől várunk el – pl. azt szeretnénk, viselkedjenek jobban, legyenek ilyenek, amolyanok, vagy akár azt is hihetjük, hogy majd az ő generációjuk által jobb lehet a világ… - csakis mi indíthatjuk el, szülőként járulhatunk hozzá. A gyerekek azt tanulják meg, amit mutatunk nekik, és olyan életet tudnak csupán vezetni, amit tőlünk láttak. Nehézségeiket is nagyrészt tőlünk kapják, akár öröklődés útján.
A Szomatodráma játéka során felismerjük, hogy betegségeink, tüneteink, nehézségeink és úgyszintén gyermekeink tünetei, betegségei, nehézségei irányjelzők, melyek megmutatják, hol tudunk változtatni, milyen irányban tudunk lépni, hisz rálátást kapunk mindarra, ami bennünk, ezáltal a gyermekeinkben is zajlik.Öröm és megtiszteltetés is számomra, hogy a Szomatodráma világa az életem részévé vált és hogy, Szlovákia első Szomatodráma játékvezetője lettem.:) Csoportos játékok alkalmával és egyéni konzultáció keretében is szívesen osztom meg tapasztalataim mindazokkal, akik kíváncsiak testük – lelkük összefonódásaira és arra, hogyan szabadítsák fel saját erőforrásaikat, testük öngyógyító működésvilágát.
„A büntetés és a jutalmazás a szellem leigázásának az eszköze, és alkalmasabb a torzulások előidézésére, mint kiküszöbölésére.”(M. Montessori)